2011-04-05

Gran Canaria 2011

Resab började sådär. På Arlanda fick vi reda på att vårt flygplan fastnat i en sandstorm i Indien men att de lyckats flyga hit ett likvärdigt flygplan från ett Italienskt bolag som kunde ställa upp. Det där med likvärdigt visade sig vara kraftigt överdrivet. Om jag hade vetat om hur det skulle bli i förväg hade jag inte satt min fot på det här planet som kördes av det där "jättekända" bolaget Mint Air. Det stank askopp på hela planet, luftkonditioneringen var avstängd hela resan så det var varmt och klibbigt. Nån hade snott tv:n så det var bara ett stort hål att stirra in i, vi satt så tajt att jag höll på att flippa och man fick själv gå längst bak i planet och hämta flygpersonalen om man ville nått. Dom hade inte ens ett eget space utan satt på raden längst bak. Total mardröm. När vi ÄNTLIGEN hade landat var vi tvungna att sitta kvar i planet i över en timme innan de släppte av oss. Vid det laget höll vi på att tuppa av. Frächt va! Väl framme väntade iaf obegränsat med Gazpacho som typ är det godaste man kan äta. Första poolen Amadores stranden. Vårt hotell låg bakom högst upp på klippan
Helt ljuvlig strand
Båthamnen i Puerto Rico
Cava i solen.
Yatzy på balkongen
En del av fruktbuffén. Ananas, papaya, jordgubbar, melon kiwi och vindruvor. Heaven.
På jakt efter delfiner. En helt magisk upplevelse. Vi fick sällskap av minst 40 stycken sen som lekte och hoppade framför båten. På vägen hem blev jag sjösjuk för första gången i mitt liv och spydde en gång per delfin jag sett. Hua.
Högt uppe.
Frida testade vattengympan men var för kort och höll på att drunkna så hon fick bryta efter halva.
Ute i Puerto Rico
Vår nya vän Rebecka testar Elvis peruk.
Varje kväll var det en show på hotellet och det var faktiskt riktigt bra. Flamenco och sånt men helt otippad var ett band som körde Bee Gees covers bäst. Ett jävla drag. Jag förstår att jag låter sjukt lame just nu men fråga Frida om ni inte tror mig.
En dag i Las Palmas
Övergav hotellet för lite tapas. Väldigt väldigt gott.
Ingen riktig charter utan Karaoke. Jag sjöng några kvällar senare och lyckades döda stämningen på en engelsk bar två gånger. En bedrift på sitt sätt.
På marknad i helt underbara Mogán. Här köpte vi Aloe Vera gel som hjälper mot allt och ser ut såhär innan det buteljeras.
Coolt va?
Om ni någonsin är på Gran Canaria så missa inte Mogán. Ett helt fantastisk ställe som kallas för "Lilla Venedig"
Tillbaka till hotellet för skydd under parasollen. Solen är fruktansvärt stark eftersom man är så nära ekvatorn. Sis brände sig för första gången i hela sitt liv stackarn men höll humöret uppe ändå.
Män som dansar och strippar på ditt bord är en vanlig syn i Puerto Rico. Vare sig du vill eller inte.
Blundar och är inte alls så wasted som jag ser ut. Jag lovar John.
Utsikten från poolbaren sista lunchen innan det var drags att åka hem.
En helt fantastisk vecka med min älskade syster. Vi hade så himla roligt. Saknaden efter Noer gick bättre än jag trodde tills jag såg någon i hans ålder eller gick förbi en lekpark eller liknande. Då var det tufft och jag var tvungen att ringa hem och prata med han. Ska bli spännande att se mobilräkningen, speciellt efter den där kvällen min Iphone hade kopplat upp facebook i några timmar också....

Inga kommentarer: